onsdag, april 04, 2007

Evidensbaserat, var det










Jag är mycket påverkad av Kolbs teori kring lärande. Jag tänkte nu tillämpa den på min egen skoutveckling.


I lördags kunde jag alltså inte bestämma mig för om jag skulle ha vita eller svarta skor. I den aktivt experimenterande fasen prövade jag att ha 1) svarta skor halva passet och 2) vita skor andra halvan av arbetspasset.


Den konkreta upplevelsen var att inga reaktioner kom på vare sig de svarta eller de vita skorna.


I den reflekterande fasen kan jag konstatera att min egen upplevelse av själva experimenterandet var tillfredsställande. Det var roligt att gå lite systematiskt tillväga när jag valde outfit. Det gör jag visserligen för det mesta men denna gång fortsatte jag systematiken även till mottagandet av mina val.


Men (fas 3) - varför uteblev reaktion? Var båda skorna alltför slätstrukna för att man skulle lägga märke till dem?


Fas 4: Jag prövar teorin från fas 3 idag genom att aktivt experimentera med ett par nya skor som är svart-vita!

Inga kommentarer: