torsdag, april 19, 2007

Hyr en handväska

Tänk vilken strålande idé! För ett medlemsskap + månadsavgift får man möjlighet att hyra den handväska man suktar efter, precis så länge man vill! Själv är jag rätt ointresserad av märken, det är själva väskan som är grejen, men den här skulle jag kunna tänka mig.
Eftersom jag är totalt biblioteksskadad började jag genast fundera på en mer demokratisk lånevariant av denna idé under rubriken - "Alla har rätt till en snygg handväska!".
Men det är möjligt att just denna idé blir svår att "sälja in" i den tighta kommunala ekonomin. Fast om man tänker lite mer vintage...kvinnor som har väskor hemma, som inte används så ofta, kan donera dem till biblioteket för utlåning? Erkänn! Det ÄR en bra idé!

1 kommentar:

Anonym sa...

Toppenidé - ett väskotek! Jag skulle skaffa lånekort, absolut!! Kanske att just kortet kunde kosta lite, som en startavgift. Och/eller att man kunde få lämna in en egen väska för att få starta. Lite som det där jippot för några år sedan (?) på NK (?) när man fick lämna in ett klädesplagg och ta med sig ett annat. Vore verkligen kul att testa idén på något sätt. Kanske att man skulle kunna få sponsorer...