lördag, september 23, 2006

Too much

Idag har Malinbloggen besökt Waldemarsudde och Kaffe Fassetts utställning tillsammans med varje tant i Stockholm. Jag trodde att jag skulle "falla i stavor" som farmor sa, men jag känner mig väldigt kallsinnig. Och inte ett endaste kit följde med hem. Det är helt enkelt för mycket. För mycket färger, för mycket mönster. Till och med för mig. Vilket, i för sig, inte hindrar att jag förmodligen kommer att ta en titt i hans senaste bok och kanske stjäla en och annan idé... I samband med hans utställning visades också en film med honom. Och då insåg jag att han är amerikan och verkade vara en riktigt freakad tråkmåns.
Efter trängseln med alla tanter på utställningen gick vi till Rosendahls trädgård och fikade. Och det var gott och trevligt, men, WTF, vad mycket folk! Är inte stället lite överreklammerat eller är jag bara grinig?

Inga kommentarer: