söndag, september 03, 2006

Kläder, kropp och identitet

Min kurs har börjat! Träffade D. som också börjat plugga (fast på heltid!) innan föreläsningen och fikade och då kändes det som jag minns mina universitetsstudier i Göteborg! Jag gick också till bokhandeln och tittade på snygga anteckningsböcker och funderade över om jag behöver ett luktsuddigum. Fast när jag kom fram till föreläsningssalen fick jag en smärre chock - säkert var vi hundra som började samma kurs! Det var en stor hörsal och föreläsaren, Ulla Brück, hade mygga för att höras. Jag inser att denna kurs handlar om att anteckna och åka hem och läsa, läsa och nästan ingen tid, möjlighet finns att diskutera det man läst eller lyssnat på... Det gäller att man klarar att problematisera för sig själv. Ingen digital plattform finns heller, fast det är klart, jag kunde väl organisera en blogg själv och bjuda in alla...
Men föreläsningen var intressant och allt jag läst hittills (nästan) är intressant, så det ska nog bli bra!

Inga kommentarer: