söndag, september 03, 2006

Serious shopping


Extremt väl förbereddd gav jag mig iväg till Sthlm igår för en heldag i affärerna tillsammans med Kicki. Jag hade klippt ur bilder på skor, väskor och kläder jag ville se och pröva. Jag hade bestämt mig för att slå till på ett par petrolfärgade stövlar från Diesel och kanske, kanske ett par lila stövletter från Eley Kishimoto. Och så tänkte jag kolla in klänningarna på HM + en stickad kjol från HM.
Tja. Stövlarna från Diesel var visst fel ljussatta, så de visade sig vara tråksvarta.
Mrs H hade inga lila Eley Kishimoto (men att par fina midnattsblå, lyckligtvis i fel storlek). Kishimoto kanske finns någon annan stans?
Väskorna från Diesel var assnygga (en syns på bilden), men dyra.
Klänningarna från HM var antingen slutsålda eller så hade de inte kommit (den svarta) och kjolen hade ingen hört talas om.
Nåväl; det blev ett par lackskor från Rizzo (nästan de här fast med snörning istället), två koftor (svart och petrol) och två andra klänningar från HM (varav den ena ska lämnas tillbaka)

Inga kommentarer: