tisdag, september 12, 2006

I morse tänkte jag såhär:

  • jag har verkligen inte råd
  • jag behöver dem verkligen inte
  • de är väldigt modeinriktade, kanske håller de bara den här säsongen
  • jag har de bruna stövlarna
  • tänk på att börja spara istället och vilka roliga resor jag kan göra om jag sparar
  • tänk på barnen (hu. den tog verkligen.)
På vägen mot Centralen från seminariet tänkte jag såhär:
  • om fem år kanske jag har halgus-valgus-fötter och kan bara ha fotriktiga skor
  • jag får ny lön varje månad
  • om jag bara skärper mig och skriver klar recensionen så trillar dessutom extra stålar in
  • resan till Riga är redan betald
  • om nu skor gör mig glad, vad är problemet, jag kunde ju göra värre saker...
  • jag har bud på klänningen på Tradera, vad mer kan jag sälja?

"Check" på alla argument! Hur gick det?

3 kommentarer:

Anonym sa...

GUUUUUD vilka SNYGGA!

Ibland måste man låta hjärtat styra också ;)....

Anonym sa...

syftar alltså på stövlarna nedan...

Malin sa...

Japp Linda, ibland måste man låta hjärtat styra också!! Det var inte stövlarna som följde med hem (men om jag hittar dem, så kan det mycket väl hända) utan ett par bruna stövletter av märket Gardenia.