söndag, september 03, 2006

Nytt nummer av Litkes ute!

Äntligen har ett nytt nummer av Litkes - det litterära modemagasinet kommit! Jag har spanat i månader på Press Stop på Centralen och trodde nästan att jag såg fel igår när jag rutinmässigt passerade efter en heldag med serious shopping. Vilket bra sätt att avsluta den dagen på! Ur innehållet, som har en fotobilaga, kan jag bl.a. rekommendera ett uppslag med två artiklar om modejournalistik av Lotta Lewenhaupt och Annina Rabe (som också skriver i Biblioteksbladet). Litkes gör också ett 6 sidors fotoreportage i samarbete med Filippa K - "Litkes presenterar Filippa K höst/vinter 2006". Okej. Lite, lite roligare ser hennes urtrista kläder ut, stylade i denna tidning, men annars är jag besviken. Av alla roliga svenska designers så valde de präktiga Filippa K?!

Inga kommentarer: