tisdag, maj 23, 2006

Vi besökte en diamantfabrik också. Och kom till designaffären nr 1, Van Ravenstein där man kunde dregla över alla urtjusiga (fast löjligt dyra) kläder. Jag fick en inbunden bok med Dries van Notens vår och sommarkollektion 2006 av affärsinnehavaren och höll på att falla henne om halsen av lycka! Vi gick på PC Hoofstraat. Vi åt gott och billigt på thairestauranger, köpte fruktsallad som take-away (en strålande idé - finns det i Sverige?) och...har jag glömt något, Daniela?
En fantastisk resa. Helt enkelt.

Några tips:

  • Jättesmart att köpa biljetter mm redan på flygplatsen. Van Gogh-museet t.ex. hade ständiga köer som vi bara gled förbi, eftersom vi hade förköpt.
  • Kreditkort är inte alls så vanligt förekommande som i Sverige. Man måste alltså ha kontanter tillgängliga.
  • Har man minsta besvär med att gå i trappor ska man åka till en annan stad.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken toppenreseskildring!En mycket imponerad kompis ...

Anonym sa...

Förlåt min okunnighet, men talar vi om Amsterdam? - kanske har jag missat något - första gången (men inte sista ...!)jag är inne på Malinbloggen. Tack för goda, praktiska råd.

Anonym sa...

Förlåt min okunnighet, men talar vi om Amsterdam? - kanske har jag missat något - första gången (men inte sista ...!)jag är inne på Malinbloggen. Tack för goda, praktiska råd.

Anonym sa...

Your site is on top of my favourites - Great work I like it.
»