tisdag, maj 16, 2006

Frisk!

Idag har jag varit hos doktorn som har intygat att jag är frisk. Förhoppningsvis får jag nu behålla min högre körkortsbehörighet i 10 år till. Den här undersökningen kändes inte så värst vetenskaplig. När hörseln skulle kollas så höll jag för vänster öra medan doktorn satt med ryggen till och viskade:
- Nietzsche.
- Sartre.
Det gick fint. Dags för nästa öra. Och då blev doktorn lite mer nationalromantisk och viskade:
- Selma Lagerlöf.
- Verner von Heidenstam.
Det gick också bra. Blodtrycket kollades. Lite kläm på magen, samt att jag fick böja mig framåt. Det klarade jag också.
Så jag är frisk helt enkelt.

Jag hoppas detta inlägg känns betryggande för alla er som åker buss varje dag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Verkligen! Och tänka sig att det finns så kulturellt intresserade doktorer. Han kanske egentligen hade velat bli biblioekarie? Eller hon.
Grattis till hälsan!
Johanna