tisdag, december 29, 2009

Malinbloggens 2009

Nu summerar varenda kotte sitt år, till och med sitt årtionde. Malinbloggen vill inte vara sämre! Utifrån några av bloggens kategorier ska några slutsatser dras:

Mode: Carin Wester vann flera priser. Jag köpte en av hennes blusar med jättelika ärmar. Dessutom hittade plagg från Back, Minimarket, Acne, Velour, Hope och Blank till min garderob. Och ett par stövletter från Rodebjer. Mycket svenskt alltså men annars har väl vintageklänningar från 70-talet varit årets grej för Malinbloggen!

Hantverk: Jag lärde mig torrnålstova och det har varit riktigt, riktigt kul!

Skor: De finaste högklackade måste bli de från Whyred. De finaste lågklackade blir de gröna från Minimarket. De röda lackstövlarna från Ecco älskar jag förstås. Och de rosa sandalerna från My Shoes! Fränaste blir nog de randiga från United Nude. De mest udda blir sandalerna från Din Sko. Förnuftigaste blir de svarta lackkängorna från Gabor. De jag kanske ångrar är stövletterna från Rodebjer.

Smycken: Ja, förutom vigselringen då...så är nog plastarmbandet av Tamsin Howell som jag hittade i London det jag tycker är mest speciellt och som jag är gladast över. Jag har glömt att skriva om det...

Utställningar: Starkast var nog pre-rafaeliterna på Nationalmuseum.

Väskor: Marimekkoväskan förstås! Men den jag använt flitigast är nog Paul Smith-väskan. Mest praktisk är den rosa!

Dagens: I december 2008 började jag med Dagens och det har jag varit ganska flitig med.

Hem och trädgård: Att jag gift mig är förstås det största!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fellänkat om de finaste högklackade skorna...

Maria B

Marikka sa...

De röda lackstövlarna från Ecko är ett årets kap, tycker jag.

Malin sa...

Tack Maria - nu har jag ändrat!

Marikka: Ja, ett av årets kap verkligen!

Cilla sa...

De röda lackstövlarna är läckra. Påminner mej om en jättebra film, "Kinky boots".

Apropå blogging - jag har tagit nya blog-tag!