lördag, maj 09, 2009

Summering - so far

Känner ett behov av summering. I början av året införde jag köpstopp för mig själv. Ett köpstopp som samtidigt var reglerat med viss dispens. Ekonomiskt fungerade det ganska tillfredsställande, men lagren var fortfarande lika välfyllda.

De senaste två månaderna har jag varit upptagen av att sälja på Tradera. Även om jag, med ett arkeologiskt uttryck, bara nått det översta kulturlagret, är jag ändå lite imponerad:

7 klänningar (en av dem har jag sålt två gånger eftersom första budgivaren lät bli att betala.)
3 blusar
2 tunikor
4 par skor
3 väskor
1 jacka
1 sjal
3 kavajer
1 par stövlar
2 t-shirtar
1 kjol
1 bok

Det har inbringat ungefär 3200:- och genomsnittsbudet per vara är 110:-
De senaste veckorna har jag dock drabbats av någon slags shoppinghysteri - igen. Ska jag summera läget sedan årsskiftet, så är det ekonomiskt +/- 0 men jag har fått marginellt mer plats.

4 kommentarer:

Mrs J sa...

Jag sålde bort en massa på Tradera i början av året. Sedan kom jag av någon outgrundlig anledning av mig. Känns som att det är dags att ta itu med det där säljandet igen!

Den där mönstrade blå MW-tunikaklänningen har jag nog svårt att returnera... Den satt mycket bra på och jag gillade färgen!

Malin sa...

Va kul att tunikan passade! Jag har "fått" en Tradera-klänning idag som kommer att passa jättebra till Whyred-skorna!

Mrs J sa...

Aha, den gröna klänningen som jag nyss hissade :-)!

Malin sa...

Nja, den du hissade passade Whyred-skorna också till. Den jag menade här var den blommiga städklänningen!