torsdag, maj 28, 2009

Dagens

En av mina stilikoner som jag refererar till då och då, är Hulda (numera 4½ år). Hulda gillar klänning eller kjol mest och tycker att har man en snygg klänning så passar alltid tillfället. En dag blev hon emellertid övertygad om att jeans var tufft och hade på sig det till dagis. På eftermiddagen konstaterade hon dock surt: "Alla tyckte jag var skitful!" Nu ifrågasätter jag dock sanningshalten i just detta av Huldas påståenden, men igår tänkte jag ofta på Hulda eftersom jag inte alls trivdes i mina jeans utan önskade att jag valt klänning istället (ingen sa heller till mig att jag var skitful). På lunchen gick jag på en promenad och besökte Old Touch på Upplandsgatan och fann denna utmärkta, rejäla men ändå snygga klänning. Eftersom materialet är 100% syntet så torkade den nästan omedelbart efter tvätt och behövs naturligtvis inte strykas alls!
Jag hade lite problem med att välja halsband. Sen jag sett Prerafaeliterna har jag fått nya ambitioner. Till slut valde jag det halsband jag tovade på Orust i helgen. Mellan de tovade ringarna är gamla packningar i koppar.
Bredvid mig, på golvet, står den korg jag hittade i Skeppsboden på Käringön i lördags. I handen håller jag den bollfranssjal jag förmodligen kommer att behöva när jag cyklar till pendeln - det är svalare igen.
Jag är redo att möta dagen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hulda hälsar att hon numera har ett par rosa jeans som hon använder när det är absolut nödvändigt. I övriga har en prinsessklänning aldrig hindrat henne.