lördag, november 22, 2008

Summering CdG














Vad finns kvar i HM:s butiker, en vecka senare? Jag tycker det verkar vara de ganska anonyma rosa och vita skjortorna. De som kunde vara vilket märke som helst.
Säljs det ovanligt många plagg på Tradera och Blocket i år?
Jag tycker mig ha hört att många anser att denna kollektion varit dyrare än andras men att man inte för resonemanget vidare. Varför är det dyrare? Jag tycker inte man hört speciellt mycket om kollektionens ev kvalitet ur materialaspekt nu, däremot nedlåtande kommentarer innan kollektionen släppts..."hög modegrad men med HM:s dåliga kvalitet".
Mitt intryck är att kvalitén är hög och att ffa materialvalet är ovanligt. Mina byxor är i ylle, t.ex. Tvättrådet är kemtvätt (vilket jag naturligtvis inte noterade förrän jag börjat använda dem...)
Frack-kavajen är också i ylle med sparsmakad fodring - noga med tittarpoäng men medveten om möjligheten att spara.

Sen är det förstås provocerande för många, att det exklusiva och creddiga blir tillgängligt och riskerar att bli mainstream. Men händer inte det i nästa led: hur, när och ihop med vad, väljer man att bära CdG-plaggen?

Hursomhelst. Efter grubbel och provande beslöt jag mig för att behålla de lustiga byxorna och prickiga skjortan - en outfit jag redan kört ett antal gånger. Jag är mycket nöjd.

Inga kommentarer: