fredag, november 14, 2008

Numb














På Åhléns, Design House Stockholm, har man Numb. Jag läste om kläderna och designern Anna Bonnevier i somras och fick intrycket av att kläderna var väldigt experimentella med hål och ärmar lite här och där och att man kunde skapa sitt eget plagg just för tillfället, genom olika val.Nu läser jag att hon utgått från triangeln som form och skapat åtta tidlösa plagg.Förra veckan provade jag två plagg och även om de var både coola och sköna (i tung silkestrikå) så hittade jag just inga kontroversiella hål eller lösningar.
Ett av plaggen jag provade är byxorna ni ser längst till höger, där man kan dra upp midjan så långt att det blir en byxdress, om man vill. Då tyckte jag att plagget var kul, men otänkbart. Endast en vecka senare går jag omkring i liknande byxor från Comme des Garcons. Och jag kan rapportera att de är bekväma!

Inga kommentarer: