tisdag, november 11, 2008

Icebar. Absolut coolt.














Att åka till ishotellet har jag länge drömt om! Min pappa också faktiskt. Så för sisådär 15 år sedan öppnade jag en imaginär stipendiefond i hans namn. Skrev ihop en resplan för oss två till Jukkasjärvi och skickade in en ansökan till fonden. Under just den perioden var det mycket lite humor hos honom. Tycker jag. Så stipendieansökan blev avslagen helt utan motivering. Och varken pappa eller jag har kommit till Jukkasjärvi. Men i lördags hamnade M och jag på Icebar i Stockholm och det var en väldigt spektakulär upplevelse!! Äntligen fick jag dricka en drink i isglas - om man tyckte att glasväggarna var lite tjocka så var det bara att suga lite på kanten...



Jag ser lite tillkämpat munter ut, va? Men håll med om att capen var riktigt snitsig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Aha... jag har stått i baren vid Icehotel i Jukkasjärvi. Dock med icke alkohol i isglaset den gången, fel tid på dygnet kändes det som. Samt att vi skulle vidare på annat ;)
Må så grankott... ngn som kanske borde testa baren och fira riktigt när man åker upp efter jul, mellandagar-nyår osv... -30 har de haft där uppe redan, ehhh...
Må så grankott...

Malin sa...

Hej Bim!
Må så grankott du också!