söndag, september 28, 2008

Tyllkjol?

Igår på Pub 02 fastnade vi bland S-t Martins kläder. Bara för skojs skull provade jag en svart tyllkjol. Tillsammans med min svarta tantklänning från Tradera såg det möjligt ut. Speciellt som jag vek och nöp i klänningen så att det blev lite Johanna Vikman-look-alike. Och inte var tyllkjolen speciellt dyr. Jag kände mig jättenöjd ända tills jag började prova här hemma, då blev jag minst sagt, tveksam. Eller ska man tänka att det är ett basplagg som kommer till nytta då och då?
(och tittar ni på deras hemsida ser ni att den finns i rött och lime, på Pub fanns den också i cerise. Men någon annan färg än svart är väl verkligen att vara tveksam?)

Det danska märket S-t Martins ingår i Pub 02:s koncept Casbah:

THE CASBAH är ett rockigare helhetskoncept i det övre mellanprissegmentet för trendmedvetna yngre män och kvinnor, som är intresserade av det senaste inom mode, design, kommunikation. A Colette that goes rock 'n' roll.
(...)
Namnet THE CASBAH - nöjesoas under ökenvandringar förr i tiden - kommer från norra Afrikas muromgärdade gamla städer. Idag används Casbah för att beskriva en marknad och Clash gjorde namnet känt med låten Rock the Casbah. THE CASBAH är mångkulturellt, modernt, unikt och definitivt eget i sammanhanget.

Mellanprissegmentet! Och vem är den där Colette som goes rock 'n' roll? Det är väl knappast författaren man tänker på?

Inga kommentarer: