fredag, september 26, 2008

Hjälp med randning

Jag är rätt enkelspårig, jag vet. Nu när jag var i Göteborg så besökte jag, som vanligt, Strikk. Denna gång t.o.m. två gånger. Första dagen bara för att flämta. Andra dagen hade jag sett en kofta av Dagmar som jag tyckte var så fin, så jag fick hjälp att hitta garn och modell på Strikk för en variant av Dagmars. Den trevliga expediten tipsade då om en tjänst där man får hjälp att komponera sitt randmönster. Man klickar i sina färger och hur många varv ränderna kan ha (man kan alltså välja olika tjocka ränder) och vips! kommer ett mönster fram.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tog en sväng till Noll3 på samma gata och hittade en fin kofta med inbyggt "glip" mellan knapparna. Märket är KUS(från Stockholm)Prickig katt hade flyttat , i den gamla lokalen finns nu herrkläder och uppstoppade rävar.Nya prickig Katt finns runt hörnet.

Anonym sa...

Tack för tipset! Har suktat efter Dagmars halsdukar länge. Tror att jag borde kunna sticka mig en snygg randig halsduk alldeles själv.

Malin sa...

Anonym: Själv glömde jag helt bort Prickig Katt, viken miss!

Majsan: Såklart du kan själv!

Anonym sa...

Faktiskt så har jag köpt hem garn nu! Och när jag hade svamlat klart med expediten på garnaffären om mina ränder, så kom det fram en kvinna och bad om ursäkt för att hon tjuvlyssnat en aning och blivit nyfiken. Fick hennes mailadress och mailade länkar till såväl Dagmars fina halsduk och den där randskaparsajten.

Malin sa...

Vad kul Majsan! Hoppas du mailar bild på resultatet sedan!!