lördag, september 06, 2008

Köpfritt år? Eller så inte...


Igår läste jag i Metro om Ann-Christin Gramming som haft ett köpfritt år. Endast mat och nödvändiga hushållsartiklar fick köpas. Kläder till barnen också, kanske? Hon har givit ut en bok om sitt köpfria: Köp inte den här boken!
Jag funderade över det och mitt eget shoppande. Stort intresse eller sublimering?
I vilket fall som helst så slank jag lite elegant in på Icee Trend på lunchen för ren omvärldsbevakning (precis så som man inte ska göra enligt Ann-Christin Gramming). Prövade en fin tunika från Vila som var för liten (utmärkt!) och sen föll blicken på reastången:
En klänning i cerise och orange som blir utmärkt som kjol.
Ganska svårkombinerad, märkte jag, när jag provade loss på kvällen. Egentligen inte speciellt smickrande för figuren. Jag måste ju sy om den lite också, eftersom jag vill ha den som kjol. Finn fem fel, alltså. Bara att jag är jättenöjd.
Märket är spanskt, Veneno en la piel, och Icee Trend hävdar att de är enda återförsäljaren i Sverige.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh så fin!

Hittade din blogg av en slump när jag googlade på namnet till maken till en god vän.

Återkommer absolut!

Malin sa...

Hej Annaa! Välkommen!

Anonym sa...

Hej Malin
Alltid kul att läsa din blogg - jag är en s k mogen men trots det(!)i högsta grad mode-, färg- och klädälskande kvinna och du ger många roliga impulser! Fortsätt med det!
Hälsar Sonja

Malin sa...

Tack, Sonja!

Maria Bylund sa...

Lite väl likt påskris tycker jag. Det ser ut som fjädrar. Men det kanske är en synvilla?

Malin sa...

Maria: lite påskris-varning är det nog...men det är inte fjädrar!