tisdag, september 23, 2008

Bitte Kai Rand

Idag har det varit ett fasligt farande: tidig morgon i Norrtälje och lunch i Enköping. Ja, att det blev Enköping beror på att det ibland krävs ett gott minne om man ska kunna fungera i denna tekniksmarta värld. Jag orkar inte gå in på detaljer, men jag kan säga att jag har bra koll på hur man får ut beställda tågbiljetter nu...

Hursomhelst: något kul ska man väl ha för att man tvingas köra till Enköping! Jag gick naturligtvis till Rum1. Där passade jag på att prova två par byxor ur Bitte Kai Rands höstkollektion. De röda här på bilden t.ex. Tyvärr har jag inte lyckats hitta någon bild då de inte sitter på någon (ursnygg) person - de ser nämligen jättekul ut, som om de var skräddarsydda för en väldigt, väldigt kobent person (eller heter det hjulbent? Man bildar iaf ett O med benen) med väldigt väldigt långa ben! Om man ha tur, så sitter de så här snyggt som på bilden. På mig satt de väl inte riktigt lika snyggt. Jag borde nog ha provat en större storlek, men ville inte verka för angelägen eftersom jag absolut inte skulle handla (de kostade ca 1700:-). Dessa var i stretchig ull och jättesköna. Jag provade också dessa:

(fast i svart) och de såg ju hur kul som helst ut! Inte så uppseendeväckande, tycker ni kanske, men om ni såg bakifrån så skulle ni se att där sitter en stor lucka, alltså typ blöjbyxa (jag hade en pyjamas för länge sedan som var sådan, en overall med lucka bak så att man kunde gå på toa utan att knöla av sig hela pyjamasen)! Det såg för kul ut! Jag tänkte att jag kunde legitimera dem som "föreläsar-kostym" men möjligen skulle baken få åhörarna att tappa fokus?

Inga kommentarer: