tisdag, augusti 19, 2008

Höst 08: Städklänningen









Orange städklänning, Tradera.
Vita lackstövlar, Vagabond.
Vitt lackskärp, HM
Orange leggings, HM
Sjal, vintage
Bok: Världens mått



I höst städar vi inte! Golvmoppen förblir torr mot vår axel medan litteraturen suger in oss i sitt universum! Städklänningen, som i sitt snitt ger full rörlighet samtidigt som du får en slank siluett, är dock höstens absoluta nyckelplagg! Kombinera gärna med vita lackstövlar som tvingar dig att ta promenader på släta underlag men som, å andra sidan, med sina låga klack tillåter vilket tempo som helst! Den lilla kluten i håret är förstås pricken över i:et!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Låter underbart!
Johanna

Malin sa...

P tycker att jag borde lägga till ett "heller":
I höst städar vi inte heller!

Anonym sa...

Snygg städklänning!!..har du något mönster? så jag kan sy en till mig själv.

Malin sa...

Inget mönster finnes! Dessutom har jag sålt den vidare!

Anonym sa...

Finns inget plagg som är så bekvämt att arbeta i. Själv har jag en ljusblå när jag jobbar. Utan pengar betyder inte fina namnet ett skvatt! Så jag får hemstäda hos andra.Krista von Stahl