onsdag, augusti 01, 2007

Virkad grafitti?














I DN läste jag om en utställning i Kista med virkad grafitti. Lät som något Kicki och jag behövde se, så vi gjorde en utflykt till Kista. Svårigheten var att hitta utställningen. På utsatt adress fanns ingenting och biblioteket, som ligger strax bredvid, kunde inte heller hjälpa oss. De hade också sett notisen och undrat. Jag har mailat DN, som framhärdar men samtidigt meddelar att utställningen nu är över, och Street som stod som arrangör, men som inte svarat. Vad konstigt! Vad snopen (och dum) man känner sig!
Nåväl. Vi är ju inte två fullständigt handfallna damer, utan tog raskt tag i dagen ändå: vi var i Kista Centrum och det var rea! Jag lyckades (och ni anar inte vilken lycka det ligger i det "lyckades") att hitta en bikini som jag kan leva med mig själv med för halva reapriset på Twilfit. Nu kanske jag klarar mig i 5 år utan att behöva utsätta mig för samma vånda igen?
Sen slank det ner en klargrön kofta i en påse innan vi, utan förväntningar, gick in på Wedins för att scanna av beståndet. Där stod dessa Rizzo-kopior som vi båda suktade över i höstas men inte köpte pga för hög klack och pris. Dessa kopior var både skönare och hade dessutom en helt överkomlig klackhöjd - och priset: en spottstyver!

Inga kommentarer: