torsdag, augusti 09, 2007

Arbete & Fritid

Jag har haft några dagar i harmoni. Jag har skrivit på förmiddagarna (med avbrott för kaffe och tillverkning av ring) och sen suttit på stranden och läst (med avbrott för bad). Äntligen har jag läst Joacim Hanssons bok om folkbibliotekets förändring till exempel. Men igår körde jag fast i början av en recension, som jag i ett anfall av fullständig brist på självinsikt, sa ja till att skriva i våras. Jag måste läsa om. Igen. Sur och grinig körde jag till IKEA för att köpa tyg till att klä om kökssoffa och köksstolar (förslaget att köpa nya istället väckte inget gensvar. Kan ha att göra med att tygkostnaden skulle motsvara ungefär 1% av kostnaden för nya möbler.) Naturligtvis fanns inte det tyg jag tillslut bestämde mig för. Istället blev det ett snyggt randigt som säkert kommer att bli jättebra.
Sen åkte jag till Outleten. Mot alla odds köpte jag en riktig chefskavaj på Filippa tråK.

Först på kvällen när jag kom hem från träningen (jag ökade vikterna och det gick bra! Håller jag på att bli en villig motionär??) var jag på gott humör igen.

Inga kommentarer: