söndag, maj 27, 2007

Ny generation

På 80-talet, när jag gick på BHS, var en stor stickvåg. Vi stickade jämt, företrädesvis på storföreläsningar. Nu råder som bekant en ny stickvåg, men jag tycker att man sällan ser aktiva stickare i vilt tillstånd. Men på Biblioteksdagarna satt en ung kvinna nästan längst fram med fin gul spetsstickning. (Beklagar den dåliga bilden. Har försökt mixtra lite med den för att kompensera den dåliga skärpan med lite "konstnärlighet". Gick inget vidare, som synes...)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det kan ha varit http://kerstinsblogg.wordpress.com/ Hon har även flera bilder från Biblioteksdagarna på flickr.com

Anonym sa...

Jag tror mer på en nuvarande BHS-student. Tro mig det stickas fortfarande på föreläsningar. ;)

Malin sa...

Jag har kollat Kerstins blogg och det verkar inte stämma om man tittar på stick-projekten. Kanske Anonym har rätt? Låter iaf betryggande att stickningen fortsätter!