onsdag, maj 09, 2007

Hemslöjden inspirerar!

Rådet för arkitektur, form och design (RAFD) presenterar en rapport om hemslöjden 10 maj 15.00 - 16.00 på Nordiska Museet. Rapporten heter Hemslöjden inspirerar! - samtal om tradition och förnyelse inom hemslöjden. Jag har läst igenom den och tycker den är intressant ur mitt perspektiv som hemslöjdare (?) men är lite frågande. Jag har svårt att se på vilken nivå rapporten befinner sig (samma osäkerhet som jag kände när jag läste och lyssnade på när rapporten Mode Svea presenterades), var kommer den sedan att lyftas efter att den är presenterad? Kulturministern kommer att vara med på presentationen. Hon har också bidragit i rapporten, men till skillnad från de flesta andra så saknar hon inte att något speciellt - "det kanske bara saknas en bredare tolkning av området i stort och man kan ju alltid sakna hemslöjden i dagspress och i vardagen."

Inga kommentarer: