söndag, april 16, 2006

Traderaväska 2

















Uppvuxen som jag är i 70-talets anda där No logo var logon, var jag tills häromåret helt ovetande om Louis Vuitton. De flesta LV-väskor tycker jag är rätt trista, men visst är det här en klatschig sak?! Den är ur 2002 års kollektion. Kopia. Förstås.
Idag skriver Susanne Pagold i DN om senaste väsktrenden. Väskan är den yttersta statussymbolen; man kan klä sig lite hursomhelst men med väskan uttrycker man vem man är (eller vill vara). Hon nämner också märkesallergin som trend, och det är väl där jag befinner mig kanske - "Men märkesallergi är också en trend, särskilt i Paris, där det nu är allra snobbigast med begagnade handväskor av udda, helst okända märken som bara finns i enstaka exemplar. Sådana kostar fortfarande under tusen kronor."

Tidigare inlägg i serien här.

Inga kommentarer: