torsdag, april 06, 2006

Bon

Eftersom jag kände ett lätt illamående av att läsa Ebbas stil så försökte jag kompensera med ett nummer av Bon. Där presenteras verkligen ett helt annat förhållningssätt till mode och fotografierna är inte så rosa... Fast när jag sitter och läser artiklarna undrar jag ibland om det är ironi eller inte. Ja, jag förstår att jag inte heller här är rätt målgrupp - men vill de exkludera? Nåväl, modefotoreportagen är verkligt intressanta, tycker jag. T.ex. i det nummer jag nu tittat i (Bon 28) finns ett reportage som kallas "little 15" av Richard Kern som jag tittat och tänkt mycket kring. Till skillnad från t.ex. DV och Elle där jag närgranskar kläderna och egentligen skiter i vilken kontext kläderna är fotade i så tittar jag i Bon jättemycket tvärtom. Fast reportaget "Dressed in black" är ett klassiskt modefotoreportage, bara så mycket mer spännande val av kläder - väldigt exklusiva kläder, men ändå ger det känsla av "egen stil" att inspireras av - inte stilikonskopiering.

Inga kommentarer: