onsdag, april 19, 2006

Off the wall


I någon modetidning (DV?) fick jag tips på en bok med titeln Off the wall: fashion from East Germany, 1964 to 1980. Efter ett försynt inköpsönskemål på biblioteket fick jag den i min hand idag. Nu skulle jag få läsa allt om det östtyska modet! Trodde jag.
Njaee, istället är det en sidas introduktion (och formatet är litet) och ca 90 sidor bilder. Visserligen är det jättefina och roliga bilder, men man har ingen aning om kläderna är hemsydda eller designade av toppkommunister.
En ny variant av bikini skådas dock: den består av ett antal (canvas?) skärp placerade på strategiska ställen på kroppen.
På en annan blog finns boken omnämnd.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu ser jag att du har gjort om bloggen. Snyggt! har du gjort det alldeles själv?
Johanna

Malin sa...

Med visst bistånd... :)

Anonym sa...

Vad har du för räknare på bloggen undrar Krister

Malin sa...

Jag har räknare från Susnet (www.susnet.se). Ett toppenverktyg som inte bara visar hur många som besökt och när och från vilken uppkoppling utan också hur de sökt på google t.ex. och vilken webbläsare de haft. Dessutom får man då statistik i genomsnitt per dag, vecka, månad...
Att införliva räknare klarade jag alldeles själv!