onsdag, mars 08, 2006

Vårlistan

Nu härmar jag alla andra bloggare med en lista om planer på vårgarderoben!

Skor: Jag har ju några skor att välja mellan, men jag hoppas ändå att min favoritaffär snart tar in Åsa Westlund-skorna (jag var där och diskuterade modeller idag. Själv är jag grymt sugen på dem med röd klack, men Christina i affären tycker att jag ska ta den mer användbara svarta klacken. Hm? Hur göra? De är ju inte precis billiga.)
Väska: Också här känner jag mig lugn. Längtar efter att börja byta väska, på vintern blir det mest den brunsvarta dag ut och dag in. Kanske jag hittar en väska i Amsterdam?
Jacka: Min Pontén-jacka för vita dagar, min Clara-kappa för mörkare kläder. Kanske jag skulle använda min cerisa ulljacka i vår? Gula Vero Moda-kappan blir nog först till sensommaren, när jag fått lite färg (fast jag kanske ska fimpa den + den röda, älskade More and more-kappan?).
Jeans: Nja, det är lugnt där. När tygleveransen kommer ska jag sy några linnebyxor och tights. Shorts: Får se om jag vågar börja använda mina Lindex-brallor.
Kjol: Ja! Min fina nyinköpta Vila-kjol längtar jag efter att inviga. Och så ska jag sy en kjol, när tygerna kommer.
Klänning: Kanske; favoritaffären har hängt undan en Fornarina-klänning som de tycker passar mig. Jag har lovat att ställa upp och prova imorgon....
Och så tänkte jag sy en skjortblusklänning (om Kicki har sykurs så att jag äntligen lär mig att sy snygga kragar)
Toppar: Yada, yada, yada...och en randig behöver jag väl?
Koftor: Vet inte om det finns en endaste färg som jag saknar kofta i? I så fall blir det den!

Sammanfattningsvis är det väl inte mycket nytt jag behöver i vår! Ha, ha!

Inga kommentarer: