lördag, januari 21, 2006

Snö

Plötsligt när vi satt vid köksbordet och drack kaffe och tittade ut så insåg jag att vi hade en naturupplevelse! Snön singlade så vackert och meditativt och jag kom i samma sinnesstämning som jag kan hamna i när jag går fram och tillbaka på en strand och letar fina stenar... Det är inte ofta man får naturupplevelse i ett kök i ett radhusområde, så jag kände att jag ville skriva om det...
Tydligen får snö den effekten på många människor. Idag har två personer ringt och rapporterat hur mycket snö just de har hemma hos sig. När vi bodde på Öland och det var fåk kom folk gärna in på bibblan bara för att berätta hur svårt det var att få upp dörren (som de så gärna ville baxa upp så de kunde berätta om det) eller hur lite de såg i snön. Oväder är mycket uppiggande!

För er som, liksom jag, tycker att det är kallt på morgonen (och man allvarligt börjar fundera över volontärarbete i Afrika som ett alternativ) kom jag på ett tips häromdagen: lägg tröjan i torktumlaren i någon minut (alt. använd hårtork) innan påklädning!

Inga kommentarer: