torsdag, januari 12, 2006

ELLE



















Nya Elle har kommit och då blir man inspirerad till lite av varje! Bl.a. tipsar de om TIMEs lista på bästa 100 romanerna någonsin. Ibland förfaller jag till hybris och tror att jag läst ganska mycket böcker, ja, det föll ju när jag kollade listan. Åtta av de hundra, tror jag att jag läst.

Annars handlar numret mest om svenskt mode. I en artikel nämns den utställning på Nationalmuseum som Malinbloggen besökte i söndags. Jag blir väldigt sugen på att se Dagmars och Velours kläder i verkligheten. Dessutom funderar jag över fenomenet cityshorts. Det var ingen rolig historia i slutet av 80-talet. Är det bättre nu? Jag är lite svag för ett par strax nedanför-knäet-långa med slag och i gubbyxetyg. Men jag är väldigt tveksam.
Däremot har jag absolut bestämt mig för ett par There goes the neighbourhood-skor i vår!

Inga kommentarer: