fredag, juli 23, 2010

Utflykt i Uppland
















P vid Furusund


Nordost om Bålsta tyckte både P och jag var ett outforskat område så vi åkte lite slingrande vägar via Sigtuna, Märsta, Närtuna, Smedsmora, Riala och Penningeby till Yxlan igår. Det var så himla fint överallt utom just Yxlan då, som nog bara är fint för de som bor där. Som turist göre man sig icke besvär. En rak väg rätt genom ön till en vändplats längst i söder. En grillad i kiosken vid färjeläget blev den exotiska middagen. Fast kanske allt det turistiga finns på Blidö, som vi valde bort på denna tur?

På vägen hem så körde jag och därmed stannade vi på lite fler loppisar än på förmiddagen. I en lada fyndade jag en provdocka och idag har jag börjat sy av det tyg jag (nuno-)tovat under en veckas tid!

Inga kommentarer: