lördag, juli 03, 2010

Icke bärbar filt

Temat på det tovningssymposium som jag är på är Bärbar filt, dvs det vi ska filta/tova är sådant vi på något sätt kan bära sedan. Därför skulle nunotovningen mynna ut i ett linne till exempel. Jag prövade också att tova in en bit spetsgardin som jag köpte på lokala Kupan. Det gick sådär eftersom gardinen var i syntet, så jag fick nåltova lite och trixa för att sen undra vad jag skulle göra med färdiga resultatet... Sent på natten blev det en huvudbonad. Platsar inom städrocksestetiken. Absolut Icke Bärbar ur modegradssynpunkt, men kul!

4 kommentarer:

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

Hej!
Nej,jag brukar besöka kupan i Visby. Jag bor i Lummelunda och då blir det en lång resa att ta sig ner till Hemse.
Är du på Gotland på semester nu?

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

ursäkta läste nu att du var på tovnings symposium,hoppas att ni får det trevligt! Vädret är ju i alla fall toppen!
Om du har tid besök Ester Tilly nere i hästbacken i samma lokal som cafe Amalia(gamla cafe vinäger)mycket fin vintage där!

Malin sa...

Hej! Vi hittade Ester Tilly och det var ett kul besök (även om vi inte just hittade något som passade oss!) - tack för tipset!

Malin sa...

Wow! Jag tror att det är en (ett?) coursage.