söndag, juli 18, 2010

Dagens födelsedagsbarn

Idag fyller jag år och då tycker jag att det tarvas en outfit-bild! Fast största anledningen är att jag är så grymt nöjd med konstruktionen av den här sommarkjolen! Det är en stuvbit i stickad bomull som jag köpte för några veckor sedan, väl medveten om att den förmodligen bara skulle bli liggande. Igår kom jag på att den nog skulle passa till en långkjol - som ju är så modernt igen... - men orkade inte göra en riktig kjol och ville inte ha en omlottvariant. Så jag har bara sytt ihop tyget (150 cm brett) och sedan sytt på ett band som jag knyter runt midjan. Det blir en flik över som faller ner som en drapering och formar en liten ficka.
Lätt som en plätt, men kräver förstås att man har tröja som går över linningen för där är det verkligen inte snyggt!

Inga kommentarer: