torsdag, mars 11, 2010

Kaleido

Det hampade sig så att vi hamnade på vernissage på Kaleido i Uppsala i lördags. Bland annat såg jag de här broscherna av Ebba Stålhandske. Fast det är väl masseffekten som är sjäva grejen. Bara en brosch är inte lika kul.

Såg också halsband och örhängen gjorda av undertrådsspolar. Tyckte jag var kul!

Uppdaterat: Ebba Stålhandske har mailat mig och bett mig ta bort bilden på broscherna eftersom endast hon och de hon har avtal med har rätt att publicera bilder av hennes verk. Faktum är att jag trodde att man har upphovsrätt till de bilder man själv tar. Om jag hade köpt en brosch och fotograferat den hemma skulle det då alltså också ha varit fel?

4 kommentarer:

Evis sa...

Jag är rätt säker på att du har rätt och du har fel. Fast det kanske rådde fotoförbud på utställningen?

Malin sa...

Kanske var det fotoförbud; jag såg iaf inte det.

Anonym sa...

Nej, det är konstnären som har upphovsrätten till sitt konstverk och man får inte publicera eller sprida bilder på ett konstverk hur som helst.
Basta

Karin

Malin sa...

Om då kläder och smycken räknas som konstverk blir det definitivt komplicerat.