tisdag, mars 23, 2010

Dagens


Det har verkligen inte blivit många Dagens det här året. Jag har liksom inte haft lust att trigga mig själv och ändra och hitta på något nytt. Jag har mest tänkt "ylle och värme". Och svart. Det har blivit några nya svarta plagg, som blir helt ointressanta när jag ska försöka fota. Dagens outfit är inga nyheter alls, men jag skulle vilja skriva några rader om "vit blus". Det här är min bästa vita blus. Jag har haft den i ganska många år och nu såg jag att den inte funkar som "vit blus" längre utan som "dassig blus". Så jag har letat efter en ersättare. Började i de lägre prissegmenten (!) och tyckte ingen var tillräckligt snygg. Gick upp till de högre prissegmenten, men kände mig grinig över att betala tusen spänn för att se ordinär ut. Så jag la min dassiga blus i Klorin och nu är den vit igen! Nu undrar jag; vad är värst: att köpa en nytillverkad bomullsblus eller klorinbleka?

2 kommentarer:

Annaa M sa...

Definitivt att köpa en ny blus av konventionellt odlad bomull. En enda dos klorin vid något enstaka tillfälle är ingen katastrof.

Malin sa...

Trodde nog det också, men tack för bekräftelsen!