söndag, december 14, 2008

Är du lång och gillar högklackat?














Sådana här skor ska jag banne mej ha!



Jag är lång (175 cm) och gillar högklackat (och lågklackat och träningsskor och sandaler och stövlar....). I onsdags på Topshop-kvällen uppmanade Ebba alla oss långa att våga ha högklackat. Ett sätt att våga, tyckte Ebba, var att börja dejta långa killar.

För all del, flickor. Inte ska ni väl börja ta utrymme på höjden också? Se för guds skull till att ha en längre man vid er sida i så fall.
Hade vi inte kommit längre?
Jag blir så arg att jag funderar på att inköpa ett par superhöga platåskor med stilettklack och ha dem ALLTID!

(I jämförelse blev ett annat uttalande från en av de unga bloggerskorna mest lite sött: hon tyckte att vi skulle "våga ha öppen tå".
Livet är verkligen fullt av utmaningar.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

JA, visst är det praktiskt att våga ha öppen tå nu vintertid... snöslask, 2cm-50cm snö... Härligt att traska runt i, va? Klackar, ja... men hallå - öppen tå??? snö eller regn? Åker man taxi från dörr till dörr då, eller???
Må så grankott... ngn som INTE går utomhus i skor med öppen tå denna årstid, basta...

Malin sa...

Nja, jag tror inte den unga tjejen menade att vi skulle våga öppen tå i snö och slask - jag uppfattade att hon tyckte att det var tillräcklig utmaning att våga ha strumpbyxor i skor med öppen tå på partyt!