onsdag, mars 05, 2008

Katja of Sweden

Jag tror knappt att det är sant! Just nu är jag inne i en besatt-av-Tradera-period igen. I helgen bevakade jag en auktion på en Katja of Sweden-klänning. Oanvänd, enligt säljaren. Jag var den enda som la bud. Idag kom den. Den var perfekt, satt perfekt. Färger och mönster som om det var specialbeställt till mig. Nu har jag ytterst, ytterst varsamt tvättat klänningen. Jag är livrädd för att den tappar formen, krymper eller upplöses inför mina ögon!


Jag borde förstås egentligen inte använda den utan spara den, men det går ju inte... När jag läser här, konstaterar jag att den är gjord mellan 1954 och 1975.
Närbild av mönstret.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Läste det här av en slump. Är du intresserad av katjatyger. Jag känner katjas svägerka hon har en hel del oanvända tyger.Hon har sommarhus en kilometer härifrån.Bara roligt om dom kommer till någon som uppskattar dom.
skriv till neubond@gmail.com