söndag, mars 16, 2008














I helgen har jag och Anna varit på kurs i textiltryck på Wiks folkhögskola. Trots att jag vetat det länge kände jag mig ändå inte förberedd när vi åkte dit i fredags kväll. Men på något sätt så rann idéerna till och innan vi slutade nu på söndagseftermiddagen så stressade jag nästan för att hinna med. Jag har prövat på potatistryck, tryck med schablon (med och utan ram) och screentryck. Screentryck gjorde jag dels ett mönster som jag scannade in och dels en egen kolteckning som jag förde över.
Det var så roligt! Nu när man fattar tekniken skulle man vilja gå en kurs till!
På bilden syns några tryck jag gjorde på wettextrasor. Jag prövade också att trycka på strumpbyxor (inspirerad av Eley Kishimoto, se på tjejen till höger) och det gick sådär. Mest blev det på bomull; nya gardiner, kanske en ny kjol och lite experiment på seersucker-tyg. Kanske några kan bli brickor?

2 kommentarer:

Daniel sa...

Är det tryck från potatisstämplar alltså på dom där tygerna?

Malin sa...

Potatistryck + schablon på den längst ner till höger. Övriga schablontryck.