måndag, februari 11, 2008

Mode till varje pris?

I Atlanta kom vi till en mall som nästan uteslutande hade affärer med hög lyxfaktor. Förmodligen skulle en del säga hög modegrad också, men själv insåg jag hur ointresserad jag blir när kläder och väskor uppnår ett ointagligt pris. Kul, förstås, att få se kläder man sett i modemagasin och prova en del av dem. Men mest tjänar de som inspiration, fast ändå inte...mer kul är det att titta på haute couture eller riktigt idévrängande designers.
Jag såg förstås några coola väskor:
- Aren't they cute - and they really costs nothing!
och det är klart: 450 dollar jämfört med 3200 dollar är förstås nothing, men hur mycket sötare blir inte min 42-dollar-väska!

Update: Det var väl ett sällsynt trist inlägg! Vad ville jag säga med detta? Försöker jag säga att jag med kläder inte vill visa mitt ekonomiska kapital utan mitt kulturella kapital? I dagens Metro står om Diana Orvings kreationer: det handlar inte om att klä upp sig eller ner sig utan in sig.

Inga kommentarer: