fredag, februari 08, 2008

Jeans (Atlanta)















En av mina ambitioner med resan var att hitta vita capribyxor och kanske Levi's 471 till en lägre penning än i Sverige. Men Levi's hittade jag bara på Macy's och då i 500-serien, så det blev ett par 501 till P. Till W hade jag foton på etiketter av ett par Energie-jeans (som han provat på Åhléns). Jag hade fått för mig att Energie var amerikanskt, men det är ju italienskt, för tusan! Men jag hittade just det efterfrågade paret och till halva priset och blev upplyst om märkets ursprung av en trevlig expedit (Energie och Miss Sixty är samma koncern).

Men i en rätt sunkig affär i Underground Atlanta hittade jag faktiskt ett par jeans med "skinny legs and high waist" och ett par vita capribyxor med skinny legs and low waist (men vem vet, till sommaren kanske bilringarna är färre?) till en högst resonabel summa. Encore, heter märket (fast går länken rätt??).


I Underground Atlanta hittade vi också ett café som klippt och skuret ur en 50-talsfilm!

Ja, nu är vi hemma igen...och imorgon nytt jobb!

Inga kommentarer: