söndag, oktober 08, 2006

Valerie Steele

Först nu läste jag Söndags-bilagan i DN och fann en helsida om Valerie Steele, modeteoretikern som skrivit boken om väskor som jag läser nu. Förra helgen anordnade Centrum för modevetenskap ett symposium med världens främsta modeteoretiker närvarande. Det var ju lite taskig planering att jag var i Riga just den helgen, men jag var så viss över att jag skulle få läsa om detta symposium i åtminstone någon dagstidning. Men har ni sett något i DN eller SvD? Tipsa mig gärna i så fall!
Jag hittar inte så mycket om Valerie Steeel herself heller, men värt att notera är att hon är redaktör för Fashion Theory . Denna tidskrift finns att läsa (kanske låna) på några svenska bibliotek.
Under fotot på Valerie i DN (har hon en akimbo-pose?) står: Valerie Steele fascineras av modevärldens ytligt kreativa briljans.
Ytligt kreativa briljans. Det måste jag nog fundera lite över.

Inga kommentarer: