fredag, mars 11, 2011

Byxor

Lindex Shop Online - Byxa
(Bild från Lindex Shop Online)

Har länge varit svårt att hitta bra byxor, tycker jag. Vill man ha tighta ben har de samtidigt haft så låg midja att valkarna vällt ut och gjort att byxorna endast kan användas med tunika eller lång blus. Jag köpte ett par Levis för några år sedan som hade snygg modell, men var för hårda, ingen stretch i dem alls och man känner sig som tillbaka i 70-talet när man bara kan röra sig genom att vicka liksom ryckandes på hela höftpartiet (ni vet då man låg på golvet och drog upp gylfen). Jag borde helt enkelt ge bort de jeansen!
Nu hittade jag dessa på Lindex igår; mycket tighta i benen, stretch och hög midja! Det enda man kan ha emot dem är att de är lite glittriga i det mörkblå. Jag bestämde mig för att det Går an. Finns även i beige och rött (tror jag).
Tror att byxorna kan passa till Marimekkokappan som ännu inte anlänt!

1 kommentar:

Malin sa...

Vill bara berätta att byxmodellen finns också i rött och beige, som jag skrev i inlägget. Men dessa modeller är inte sydda i samma typ av tyg vilket påverkade storlekarna och passformen. Jag har nu storlek 40 i de blå. Den röda modellen passade storlek 42 och i den beige blev det storlek 44. Men varken röd elelr beige satt sen snyggt.