torsdag, november 04, 2010

Om stil

Häromdagen fick jag hem ett par brallor jag köpt på Tradera. Ett par ankelkorta ylle från Whyred. Tänkte att jag skulle se så tuff ut, men jädrar vad nördig. ..De vippar liksom ut längst ner. Jag nålade omedelbart så att de istället smalnade av men då får man dem inte över stövelskaften. Men jag vet inte...de smala bruna stövlarna jag har såg inte alls så coola ut till. Sen var det överdelen också.

Jag tog hjälp av höstens modereportage och fick vägledning till min egen garderob. Curlingkängor och benvärmare. Bort med nålarna så att byxbenen faller som det var tänkt. Kort och konstig ylletröja jag köpte i Amsterdam för flera år sedan. Så knepig i sin design att jag nästan aldrig använt den. Men nu kommer den till sin rätt.

Fast curlingkängor kommer att bli väldigt varmt att knata runt med inomhus. Igår provade jag de svinsygga svindyra kängorna från Hope och lokaliserade de, nästan lika snygga, från Rokin. Hann inte fråga om rätt storlek finns.

En annan lösning är förstås att hålla sig till EN stil och bygga upp en garderob kring denna stil. Då köper man inte konstiga tröjor i Amsterdam eller korta byxor på Tradera.

Förresten ska jag åka till Amsterdam igen nu på onsdag! Stipendium, la la li lalla!

Inga kommentarer: