lördag, augusti 21, 2010

Modeveckan....














Detta tryck men annan modell bor nu hos mig. Bild från marimekko.com

I torsdags förenades mina två världar då affärerna på Biblioteksgatan (man säger tydligen Biblioteksstan nu och inkluderar gatorna runt Biblioteksgatan) ville göra modet tillgängligt för vanligt folk och ha öppet mellan 17-22. Dessutom fanns en speciell Fashion Week-pop-up-store som skulle visa delar ur designers visningar, ha designers tillgängliga och erbjuda lite av varje - trodde jag. Nä pop-up-affären var en besvikelse så vi gick snabbt vidare.

- Här inne verkar det som de dricker något, sa D hoppfullt när vi gick in på Malene Birger.
Jajemen. Med ett glas mousserande under blusen enades vi om att M.B. kan det här med snygga kläder. På Fifth Avenue Shoe Repair fick vi champagne! Väldigt snygga draperingar på både blusar och kjolar. Whyred körde vitt vin och öl kombinerat med ostron! Därmed begick jag ostrondebut och gillade det skarpt. Väldigt snygg kort jacka beundrades. Tyvärr spelade DJ:n fruktansvärd musik så vi gick vidare till Filippa tråK där vi delade på en mineralvatten. På Marimekko spelades bättre musik o vi fick varsin piccolino-flaska mousserande (Serverad med sugrör. Big mistake.) Vid det här laget var jag ytterligt välvilligt inställd till höstkollektionen what-so-ever och slog till på en jättesnygg tunika. Ytterligt lättsamma slog vi oss ner i en soffa, drack upp vinet, åt salta pinnar, betraktade de snygga påslakanen och tackade speciellt den unge mannen som spelade så trevlig musik när vi glada gick vidare för en matbit och ett glas vin...

Trevligt med Modevecka!

Inga kommentarer: