söndag, augusti 16, 2009

Nagellack



















Att måla naglarna är minsann ingen enkel historia. Jag har gått på kurs nu (=fått manikyr) och köpt på mig nagelolja, underlack och överlack. I Smögen hittade jag den metallicgröna nyansen jag letat efter ett tag och nu har jag målat naglarna. Eftersom det kräver tålamod mellan alla olika lager lack så krävs en stillsam mellansysselsättning: jag rekommenderar kulturdelen i DN! Nu har jag således reflekterat över Selmas författarskap och den dåliga ljudkvalitén på de komprimerade ljudfilerna och fått gröna naglar! Hoppas eländet sitter kvar åtminstone över arbetsdagen imorgon...
På bilden syns en variant av Åsa Jungnelius glasskulpturer. Själv köpte jag det röda lacket i Kosta.

1 kommentar:

Malin sa...

Måste faktiskt kommentera mig själv och berätta att det faktiskt fungerar överraskande bra med alla de där lagren olika lack. Det sitter jättebra!