lördag, oktober 11, 2008

Öppet köp...

Öppet Köp är numera mitt mellannamn.
Kängorna var verkligen coola, men de åkte tillbaka. Jag kom ju på att jag hade dessa! Jag har lite sjå med stylingen, när jag ska sätta Synttanten i skarpt läge. There is a thin line between foolish and stylish för att travestera Pretenders. Det var den svartvita som skulle ut i ljuset nu i veckan. Inte tänkte jag i augusti att kort ärm kan bli lite kyligt i oktober. Och dessa rejäla kortärmade klänningar medger inte en tunn kofta utanpå - då blir det någon slags bicepsutväxt som är allt annat än klädsam. Så det får bli en långärmad tröja under. Efter mycket provande och rådfrågande (jag har en mycket tålmodig familj) fick jag till det med tröja, klänning, svarta strumpbyxor och benvärmare.

Men som sagt, Öppet Köp...
För några veckor sedan såg jag en jättesnygg quiltad skinnjacka från Vila i ett modereportage. Jag promenerade ut och in i Vila-återförsäljar-butiker och frågade efter den. Servicenivån varierar, kan jag rapportera, men på Vila i Gallerian lovade de kolla, om jag ringde någon dag senare. Och det gjorde jag - jackan var identifierad och skulle anlända i oktober. I tisdags fick jag telefonnumret till Vilas agentur i Sverige och fick reda på att jackan var på ingång till två affärer i hela Stockholm. I onsdags ringde jag Vila i Gallerian. I torsdags ringde jag Vila i Gallerian. Flera gånger. Och på eftermiddagen åkte jag och köpte ett exemplar.
Prova, prova, prova. Är den för dyr? Är den för liten? Är den för ungdomlig? Liten fokusgrupp på jobbet dan därpå avgjorde. Fredag eftermiddag var den återlämnad.

Inga kommentarer: