lördag, juni 03, 2006

Studieresa till danmark

Vi har varit till Danmark och tittat på barnbibliotek. Jag är alldeles uppfyld av alla nya tankar som nu ska stötas och blötas.... På Fredrikshavns bibliotek hade de en liten utklädningshörna med STOOR spegel. Ali Baba var temat...

Stooort var också halsbandet (mitt är två från vänster i svart, känns ungefär som man har på sig ett extra klädesplagg) jag köpte i F-havn till starkt reducerat pris. Dessutom slank en klänning av dansk design med, Noa Noa. Egentligen inte meningen, jag menar; det är roligare med inhemsk design som man inte hittar i varje gathörn i Sverige, men... grönturkos, lång ärm och bra längd. Men kanske lite för snäll?

Sen när jag kom till Göteborg och hade en timme att flanera på Vallgatan så hittade jag affären som har Camper. Den heter noll.3. Själv tyckte jag inte det var så märkvärdigt att de hade just "mina" skor i min storlek, men butiksínnehavaren tyckte att jag hade stor tur. Då får man väl se det som ett tecken? Att skorna liksom hörde till mig? Dessutom har de just samma turkosa nyans på ena sidan som i klänningen. Då blev klänningen lite mindre "snäll"...

(Hur man rättfärdigar ett köp med ett nytt köp...)

Inga kommentarer: