måndag, juli 11, 2011

Manchester Craft & Designcenter

Innan jag åkte till Manchester hade jag hittat Manchester Craft & Designcenter på kartan - inte alltid så att man sen hittar dit i verkligheten (detta borde säga lärare som fortfarande kör med sk "blindkartor" något) - men det gjorde vi! Det var en otroligt varm dag och ett hus helt i avsaknad av ventilation, men motivationen är allt, vi gick noggrant igenom alla studios. Mycket inspiration! Till slut fastnade jag för ett halsband i design av Julia Roy Williams gjort i orange perspex, snarlikt det nu ser på bilden.
I centrat ordnar de också workshops av olika slag, så lyckas jag inte på annat sätt får jag åka tillbaka till Manchester en lördag för att lära mig om t.ex. perspex - Julia Roy Williams har en sådan workshop 30 juli....

Inga kommentarer: