lördag, januari 15, 2011

Marimekko

Har det hänt något med Marimekko, tro? Vad jag hörde för något år sedan var att företaget nu ägs av riskkapitalist och att oro fanns för att företagets design skulle ändras. Jag var på affären vid Norrmalmstorg häromdagen för att kolla in rean och vårkollektionen. Innan dess hade jag kollat på hemsidan som är ändrad och enligt min åsikt försämrats. Dessutom kändes klädkollektionen tämligen trist. I affären fick jag veta att flera av de "gamla" lämnat och att många gästdesigners kommit till.

Men att klädkollektionen kändes färglös och blek beror kanske främst på hemsidans layout? I senaste Damernas Värld lyfts t.ex. den här klänningen (tunikan) fram på ett uppslag. Den är knappast blek. I butiken hittade jag endast den svartvita varianten och frågade om den färgstarka fanns eller ska komma. Det visade sig att den fanns!
Till expediterna sa jag att tunikan finns i DV som ett tips om att kanske fler än jag kan komma att fråga efter den. Expediterna verkade snarast besvärade av denna information: "vi vet inte vilka bilder som publiceras". Det förstår man naturligtvis, det var inte poängen med mitt välvilliga tips - men skyll er själva!!

Inga kommentarer: