söndag, december 26, 2010

Smyckesinspiration

En sak som jag brukar skoja om är att när jag nu har eget företag kan åka på häftiga resor och kalla dem Inspirationsresor (och dra av hela klabbet på företaget. Då glömmer man förstås att man måste ha något att dra av ifrån s.a.s.). I själva verket är det nog så att varje resa i sig är en inspiration, vare sig man vill eller inte. Om man orkar kan den dagliga pendeltågsresan också vara inspirerande. Fast jag tror de flesta av oss just där undviker all form av inspiration även om jag fått del av en hel del intressanta resonemang helt ofrivilligt.

Nåväl. Denna resa har jag aktivt sökt idéer till smycken och hittat många. Ritat. Fotat. Funderat över tekniska lösningar. Man vill gärna briljera teknikmässigt och samtidigt ser man gång på gång att det är de enkla lösningarna som "går hem". Såg detta armband nu t.ex. Är inte kedjan till lite väl enkel?

På Malta finns mycket filigranarbeten. Hur i all världen gör de dem? Numera måste de väl vara gjutna? Köpte en cool ring till L för en summa som gör att jag hoppas att "handmade" är en definitionsfråga.

Inga kommentarer: